Navara Hunter

Najnowsza IV generacja znacząco zbliżyła japońskiego pickupa do komfortu samochodu osobowego. Znajdziemy w nim wszystkie elementy charakterystyczne dla nowoczesnej terenówki oraz prawdziwą ramę i napęd na cztery koła. Specjalnie przystosowaną wersję postanowiliśmy sprawdzić podczas polowania.

Moje pierwsze doświadczenie z Navarą przed wielu laty było sporym rozczarowaniem. O świcie planowałem wyjechać na polowanie, więc zjechałem do podziemnego garażu, gdzie wcześniej parkowałem nawet wielką terenową Toyotę. Byłem w szoku, gdy okazało się, że Navara w żaden sposób nie jest w stanie wcisnąć się na moje miejsce parkingowe…

Pamiętając z tamtej lekcji, że ciężarówki parkuje się pod chmurą, testując najnowszą wersję – która do salonów trafiła rok temu – pojechałem bezpośrednio do łowiska. Specjalnie przystosowaną do polowania wersję Hunter mieliśmy przyjemność testować dzięki uprzejmości dealera Odyssey.

Już na pierwszy rzut oka widać, że to całkiem inny samochód. Szare i twarde w dotyku tworzywo sztuczne z poprzedniego modelu zostało zastąpione wysokiej jakości materiałami. Auto nie tylko wygląda ładnie, ale jest zdecydowanie wygodniejsze niż poprzednik. Użytkownicy tylnych kanap często narzekali na brak komfortu – nowy model jest zdecydowanie bardziej wygodny.

Japońscy konstruktorzy poprawili nie tylko fotele, ale również mocno krytykowane piórowe zawieszenie z tyłu. Nowa konstrukcja to ogromny przełom w zakresie stabilności zarówno przy dużych prędkościach, jak i na leśnych drogach. Dwutonowy krążownik znakomicie sprawdza się podczas jazdy. Równie dobrze i bezpiecznie prowadzi się go po wszystkich rodzajach nawierzchni. Bez żadnych problemów można nim zjechać z szutrowych dróg, podjechać pod ambonę i załadować na pakę ustrzeloną zwierzynę.

Jakość jazdy i pewność prowadzenia to jedno. Ale dla nas niebagatelne znaczenie ma również pakowność Navary. Otóż załadujemy na nią tonę ładunku i dodatkowo możemy holować przyczepę o ładowności 3,5 tony! Dzięki 229-milimetrowemu prześwitowi oraz doskonale skalibrowanemu systemowi kontroli trakcji Navara jest dalej prawdziwym samochodem terenowym z 2,3-litrowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym. Jest najbardziej oszczędna spośród konkurencyjnych modeli, wyróżnia się mocą (190 KM) i momentem obrotowym (450/1500- 2500)oraz zapewnia możliwości dodatkowego wyposażenia, którego ceny nie rzucają na kolana.

Podziel się
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Inne ciekawe artykuły

Porady praktyczne

Elektroniczna smycz

Naszemu koledze podczas polowania skradziono psa. Złodzieje mieli pecha – zwierzę miało na sobie obrożę z GPS. Właściciel bez trudu odnalazł stodołę, w której przetrzymywany

Polowanie i myśliwy

Rejterada sarny

Liczebność saren polnych zmniejsza się w wielu polskich łowiskach. Negatywny trend utrzymuje się mimo braku mroźnych i śnieżnych zim. Regresu nie wyjaśnia też okresowo wysoka

Broń

Amunicja XXI wieku

Niektórzy eksperci twierdzą, że 6 mm Creedmoor to nabój przyszłości. Z pewnością idealnie nada się na rogacza. Ale lista nowości, na które zwrócą uwagę myśliwi

Broń

Ponadczasowy repetier

Niektórzy twierdzą, że cezetce do miana broni prestiżowej brakuje tylko ceny. Nowy sztucer CZ 557 Lux II dowodzi, że w powiedzeniu tym jest trochę prawdy.

Polowanie i myśliwy

Wspólnik na rękawicy

Ten rodzaj łowów przypomina ujarzmianie żywiołu. O sokolnictwie, które przetrwało pięć tysięcy lat i stanowi rodzaj sztuki, wie prawie wszystko Henryk Mąka, pracownik Stacji Badawczej