Navara Hunter

Najnowsza IV generacja znacząco zbliżyła japońskiego pickupa do komfortu samochodu osobowego. Znajdziemy w nim wszystkie elementy charakterystyczne dla nowoczesnej terenówki oraz prawdziwą ramę i napęd na cztery koła. Specjalnie przystosowaną wersję postanowiliśmy sprawdzić podczas polowania.

Moje pierwsze doświadczenie z Navarą przed wielu laty było sporym rozczarowaniem. O świcie planowałem wyjechać na polowanie, więc zjechałem do podziemnego garażu, gdzie wcześniej parkowałem nawet wielką terenową Toyotę. Byłem w szoku, gdy okazało się, że Navara w żaden sposób nie jest w stanie wcisnąć się na moje miejsce parkingowe…

Pamiętając z tamtej lekcji, że ciężarówki parkuje się pod chmurą, testując najnowszą wersję – która do salonów trafiła rok temu – pojechałem bezpośrednio do łowiska. Specjalnie przystosowaną do polowania wersję Hunter mieliśmy przyjemność testować dzięki uprzejmości dealera Odyssey.

Już na pierwszy rzut oka widać, że to całkiem inny samochód. Szare i twarde w dotyku tworzywo sztuczne z poprzedniego modelu zostało zastąpione wysokiej jakości materiałami. Auto nie tylko wygląda ładnie, ale jest zdecydowanie wygodniejsze niż poprzednik. Użytkownicy tylnych kanap często narzekali na brak komfortu – nowy model jest zdecydowanie bardziej wygodny.

Japońscy konstruktorzy poprawili nie tylko fotele, ale również mocno krytykowane piórowe zawieszenie z tyłu. Nowa konstrukcja to ogromny przełom w zakresie stabilności zarówno przy dużych prędkościach, jak i na leśnych drogach. Dwutonowy krążownik znakomicie sprawdza się podczas jazdy. Równie dobrze i bezpiecznie prowadzi się go po wszystkich rodzajach nawierzchni. Bez żadnych problemów można nim zjechać z szutrowych dróg, podjechać pod ambonę i załadować na pakę ustrzeloną zwierzynę.

Jakość jazdy i pewność prowadzenia to jedno. Ale dla nas niebagatelne znaczenie ma również pakowność Navary. Otóż załadujemy na nią tonę ładunku i dodatkowo możemy holować przyczepę o ładowności 3,5 tony! Dzięki 229-milimetrowemu prześwitowi oraz doskonale skalibrowanemu systemowi kontroli trakcji Navara jest dalej prawdziwym samochodem terenowym z 2,3-litrowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym. Jest najbardziej oszczędna spośród konkurencyjnych modeli, wyróżnia się mocą (190 KM) i momentem obrotowym (450/1500- 2500)oraz zapewnia możliwości dodatkowego wyposażenia, którego ceny nie rzucają na kolana.

Podziel się
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Inne ciekawe artykuły

Polowanie i myśliwy

Papież na ambonie

Jeżeli akurat nie spieszy z pomocą cierpiącym, to poluje – najchętniej na zwierzynę grubą. Kolekcjonuje wizerunki świętego Huberta. Kto taki? Papież. Antoni Papież. Antoniego poznałem

Tradycje i zwyczaje

Echa karpackich łowów

Odbywające się tam rykowiska przyciągały najlepszych myśliwych Rzeczypospolitej. Niedźwiedzia, który na sumieniu miał trzech ludzi, ubił w tych rewirach Adam Zamoyski. Skarbnicą łowieckiej historii Karpat

Polowanie i myśliwy

Przepis na szaraki

Świąteczny pasztet bez zająca? To straszliwe widmo spędza sen z oczu wielu koleżankom i kolegom po strzelbie, przygotowującym właśnie menu na Boże Narodzenie. Zmartwień takich

Polowanie i myśliwy

Leśne inspiracje

Rzeźby Eugeniusza Ochnio cenią nie tylko miłośnicy kultury łowieckiej, ale on ze swego dzieła nigdy nie jest w pełni zadowolony. Dlatego podejmuje nowe wyzwania. Inspirację

Polowanie i myśliwy

Alicja w krainie łowów

Antyczną boginię łowów postrzega jako kobietę, która w świecie zarezerwowanym tylko dla mężczyzn zawalczyła o równouprawnienie w dążeniu do realizacji życiowej pasji – łowiectwa. Alicja